Schoonmaakochtenden, schoolwerk en cocktails - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Zoë Feith - WaarBenJij.nu Schoonmaakochtenden, schoolwerk en cocktails - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Zoë Feith - WaarBenJij.nu

Schoonmaakochtenden, schoolwerk en cocktails

Door: Zoe Feith

Blijf op de hoogte en volg Zoë

21 Mei 2014 | Curaçao, Pietermaai

Altijd, wanneer ik mijn blog schrijf, is het terug lezen waar ik gebleven ben. Er gebeuren zoveel dingen hier, dat ik meestal eventjes alles op een rijtje moet zetten.

Laat ik als eerste beginnen bij het weekend dat volgde op mijn vorige blog. De zaterdag brak aan met in mijn gedachte dat ik deze dag aan school zou gaan werken. Mijn stageverslag moest namelijk afgerond worden en daarvoor zou ik de hele dag nodig hebben. Voordat ik hier aan kon beginnen heb ik samen met Jamie, Nathan en Amber eerst de keuken, woonkamer en badkamer schoongemaakt. Wonen op Curaçao is heel leuk, maar niet als er allemaal mieren door je keuken en badkamer heen lopen. Na deze huishoudelijke klusjes zijn Amber en ik samen naar Ginger, een restaurantje, gegaan. Daar hebben we een deel van de middag doorgebracht om ons stageverslag af te typen. Al snel had ik geen batterij meer, dus dat betekende dat ik thuis verder moest werken. Na een dag hard werken, en lekker gedoucht te hebben, samen met Amber en Sasja naar de Gouverneur geweest voor een heerlijk etentje. Mocht je een keer naar Curaçao komen, dit is zeker een aanrader! Om de dag goed af te sluiten een cocktail gedronken, waarna ik mijn bed maar eens heb opgezocht. Het plan was namelijk om zondag naar Playa Mansalina te gaan om te werken aan het bruine tintje. Ik was vroeg opgestaan om als eerste met mijn vader te Skypen, waarna ik erachter kwam dat het echt rot weer was. De zondag bestond voor een deel vooral uit keiharde regen. Sophie en Amber bedachten daarom om in plaats van lekker te ontbijten, ergens te gaan lunchen. Amber wist een leuk tentje waar wij konden lunchen. Na aankomst kwamen wij erachter dat het natuurlijk Moederdag was, dus heel druk. Niet aan gedacht, maar helaas geen plekje meer voor ons. Eenmaal rijdend kwam het idee om naar Pirate Bay te gaan. Amber en ik hadden hier al een aantal keren s'avonds gegeten, maar Sophie was er nog nooit geweest. Eenmaal bij Pirate Bay aangekomen was het prachtig weer en zaten wij lekker te lunchen met een smoothie en de club sandwich. Na de lunch maar meteen naar huis gegaan om nog een kleine tanning session te kunnen houden bij Saint Tropez.

De werkweek brak weer aan en eerlijk gezegd had ik absoluut geen zin om te werken. Op stage is het de afgelopen weken vooral heel druk. Deadlines die gehaald moeten worden en de website die gelanceerd moet worden, zorgen ervoor dat je de hele week druk bezig bent. Daarnaast kwam ook nog mijn laatste stageverslag. Waar ik dan ook meteen die maandag, na stage, aan heb zitten werken. Gelukkig kwam Melody mij helpen met het creëren van leuke ideeën voor de vormgeving van het verslag. Doordat ik er al een hele tijd aan had gezeten, was het een rot klus om ervoor te zorgen dat het verslag er daadwerkelijk ook mooi uitzag. De verdere week redelijk rustig aan gedaan. Donderdagavond samen met Darshana, Jasmina, Lara en Lotte op een terrasje gezeten in plaats van een uitgaan avondje. Uiteindelijk eindigen deze avond toch een stuk later, doordat er altijd wel iets te doen is. Na een drukke dag op stage brak eindelijk het moment aan waar ik de hele week op had zitten wachten: WEEKEND! Deze keer voelde het als een echt weekend, doordat ik als eerste samen met Sophie, Suus en Amber het weekend ging inluiden met Happy Hours. Deze Happy Hours hebben we uiteindelijk gemist, dus het plan werd om maar goed aan de cocktails te gaan. Van de cocktails uiteindelijk bij Hemmingway belandt. Daar aan de nacho's en snacks waarna we door gingen naar Wet 'n Wild. Na een kijkje bij Cabana doorgegaan naar Private waar nog echt niemand te vinden was. Uiteindelijk eindigde de avond voor mij bij de boot, waarna Suus, Amber en Sophie nog doorgingen. Om half tien stond ik fris en fruitig naast mijn bed om goed te ontbijten samen met Amber. Na een ontbijtje bij Sparkle gedoucht en naar de supermarkt gereden samen met Nikki en Sasja. Daar kochten wij alle spulletjes in voor die middag, want het was namelijk tijd voor Zware Dobber. Zware Dobber is een techno/ deephouse feestje op een boot. Ik vind eigenlijk alle feestjes hier leuk, maar dit was toch echt het meest leuke feestje wat ik hier heb meegemaakt. Goeie muziek, leuke mensen en een leuke sfeer! Om elf uur kwam ik thuis van Zware Dobber waarna wij naar Bermuda zijn gegaan. Een prima dagje en avondje, waardoor ik uiteindelijk om kwart voor een door Jennifer werd wakker gemaakt. De hele zondag relaxed in de zon gelegen, waarna ik thuis kwam en wij gezellig met z'n alle gegeten hebben.

Weer een weekend en werkweek verder, begon de volgende werkweek. Deze werkweek verloopt eigenlijk, net als de vorige werkweken, druk. Op dit moment ben ik bezig met het inladen van producten, wat betekend dat ik andere werkzaamheden heb. Aan die afwisseling was ik eigenlijk wel toe. Doordat ik voornamelijk de content verzamelen wordt het soms nogal een tijdrovend en taaie klus. Maandag samen met Sophie, Emily, Kiki, Suus, Sabine, Amber, Sophie en Daan gegeten bij ons thuis. Suus had heerlijke nacho's gemaakt en na lang natafelen nog eventjes met Sabine naar de Starbucks geweest. Dinsdag, na het werk, samen met Sasja en Nikki pannenkoeken gemaakt en daarna, voor het eerst!, naar Cinco geweest. Het principe van Cinco is dat je vijftien gulden betaald, daarvoor krijg je een plastic beker. Met deze plastic beker kan je tussen negen en tien een uur lang onbeperkt drinken. Eigenlijk een hele gezellige avond gehad, maar uiteindelijk wel vroeger naar huis gegaan. Vanavond gaat Kiki koken, dus gezellig met z'n alle eten. Voor de rest van de week ga ik morgen, donderdag, naar Salsa toe. Voor het weekend staat mijn agenda vol met een overnachting naar Klein Curaçao. Door de positieve verhalen ben ik heel benieuwd naar het eilandje. Dit was weer even mijn verslagje, hihi!

Ayo, dushi's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Pietermaai

Zoë

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 5141

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: