Opa en oma, de Bachata en nog veel meer - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Zoë Feith - WaarBenJij.nu Opa en oma, de Bachata en nog veel meer - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Zoë Feith - WaarBenJij.nu

Opa en oma, de Bachata en nog veel meer

Blijf op de hoogte en volg Zoë

23 April 2014 | Curaçao, Pietermaai

Zaterdag 12 april was het eindelijk zover, opa en oma kwamen aan in Curaçao. Aan het begin van deze zaterdag, toen opa en oma nog niet aangekomen waren, eerst lekker rustig ontbeten. Daarna samen met Lotte, Suus en Amber naar Punda gegaan om even op het terras te zitten. Na het terras snel onze spullen gepakt en doorgegaan naar Saint Tropez. Op Saint Tropez even lekker bijgebakken en een paar uurtjes slaap gepakt. Opa en oma waren eerder aangekomen dan verwacht, dus snel wezen douchen om daarna mijn grootouders na 2,5 maand weer te kunnen zien. Net als bij Michelle voelt het (positief) gek om mensen van thuis hier tegen te komen. Opa en oma waren best heel moe van de vlucht, dus na een kort hapje en bijgekletst te hebben, zijn zij terug gegaan naar het hotel. De volgende dag samen met opa en oma bij het hotel afgesproken. Op de hotel kamer lagen namelijk nog wat spulletjes vanuit Nederland. Een kaart van Oma Nicoline maakte het al helemaal leuk! Om half 1 kwam Amber ons ophalen om met z'n vieren door te rijden naar Porto Marie. Heerlijk zo'n dagje strand! Na het strand omgekleed en waarna opa en oma ons mee uiteten namen naar Pirate Bay. Ik had meteen het goede restaurant voor ze uitgekozen, want ze vonden het bij aankomst meteen al leuk.

De maandag brak aan en dat betekende dat het weer tijd was om naar stage te gaan. Op stage ben ik op dit moment druk bezig met het verzamelen van de content voor een website. Deze website zou over een aantal weken gelanceerd worden, maar tot die tijd is het hard doorwerken om alles af te krijgen. Naast de website ben ik, zoals ik in mijn vorige verslag beschreef, druk bezig met mijn vierde en tevens laatste stageverslag. In dit stageverslag moet er naast zelfreflectie een specialistisch onderzoek gemaakt worden. Daar ben ik op dit moment halverwege mee, wat ervoor zorgt dat het verslag al best wat pagina's begint te krijgen.Nadat ik maandag uit stage kwam stond er al een bordje met bami voor mij klaar. Na een korte douche naar opa en oma gelopen die al op het terras op mij zaten te wachten. Na een drankje gingen hun vroeg het bed in, aangezien zij best kapot waren na een drukke dag. Toevallig kwam ik Emily, Sophie en Jennifer tegen die met de auto een ijsje waren wezen halen. Scheurend terug naar huis gegaan, waarna ik samen met Sophie en Suus naar Miles ben gegaan. Daar kwamen uiteindelijk ook Judith, Emily en Amber waardoor het een gezellig boel was. Om half elf besloot ik naar huis toe te gaan. Eenmaal thuis kwam ik Jennifer tegen waarna ik even met haar heb gekletst. Dit even werd uiteindelijk half een, waardoor ik uiteindelijk niet vroeg naar bed ging. Woensdag werd het, na twee weken geen Cabana, een avondje Cabana. Koen was namelijk jarig en dat moest natuurlijk goed gevierd worden. Eerst bij nieuwestraat 5 een wijntje wezen drinken met Sharissa, Marcha en Sasja. Daarna samen met Jamie, Nathan en Sas door naar Cabana voor een avondje met lekkere drankjes. De volgende ochtend was het toch iets zwaarder om op te staan, maar nog makkelijk te doen aangezien we niet laat naar huis gingen. Die avond nam ik opa en oma mee naar Mundo Bizarro voor een etentje. Na een gezellig avondje met opa en oma, door naar Wilhelmina om daar aan te sluiten bij het etentje van Koen. Na de verassing voor Koen van de chicks van de patio door naar Bermuda. Verrassend genoeg een hele leuke avond, waarna ik uiteindelijk om een uurtje of half vier in bed lag. Niet heel erg, aangezien ik vrij had genomen om de volgende dag wat te doen met opa en oma. Om kwart voor twaalf stond ik weer fris en fruitig voor het hotel, waarna ik samen met opa en oma naar Cabana ben gegaan. Eenmaal in het hotel weer aangekomen te zijn, eindelijk weer eens onder een warme douche gestaan. Als ik het hier vergelijk met thuis ben ik zoveel luxe gewend. Een warm bad, warme douche en een mega bed zijn niet te vinden in mijn huis helaas.. Gelukkig wel in opa en oma's hotel kamer, waardoor ik er eventjes van kon genieten. Na lekker rustig aan gedaan te hebben met z'n drieën naar de Gouverneur gelopen. Opa en oma hadden er al gegeten, ik alleen nog niet. Echt een aanrader! Als aperitiefje prosecco met een Curaçao's likeurtje, als voorgerecht carpaccio, als hoofdgerecht de stoba en als nagerecht een brownie. Vooral de stoba's zijn hier echt een aanrader. Opa en oma hadden ook heerlijk gegeten en met een volle maag liepen we weer terug over de pondjesbrug. De volgende ochtend samen ontbeten en daarna afscheid van elkaar genomen. Heel gek om te zeggen dat je elkaar over twee maanden weer ziet. Het bijzondere van dat opa en oma zijn geweest, is dat zij nu weten hoe ik het hier heb en dat ze het met hun eigen ogen hebben kunnen zien. In ieder geval was het heel fijn om ze weer gezien te hebben!

Nadat ik afscheid had genomen van opa en oma kon ik niet echt stil staan bij het afscheid, ik had namelijk met Sophie en Amber bij de Mango afgesproken. Na een korte shopsessie meteen naar huis gegaan waar ik de was heb afgemaakt. Sophie en Amber kwamen mij toen weer ophalen met de auto om boodschappen te doen voor dat weekend. Wat dingetjes alvast gekocht voor pasen en de boodschappen van die week. Daarna snel de boodschappen uitgepakt en opgetut om door te gaan naar Spring Break. Daar gingen wij met zeven meiden en een jongen op naar Spring Break. Ik had een taxi geregeld zodat iedereen wat kon drinken en we ons niet druk hoefde te maken over het vervoer. Na een mooi feestje Spring Break, met veel gezellige mensen, terug gegaan naar huis. Eenmaal thuis aangekomen was na de douche, het bed waar ik het meest naar verlangde. De volgende dag was het pasen en heb ik eigenlijk heerlijk uitgeslapen. Van het thuis front kreeg ik filmpjes opgestuurd om mij een fijn pasen te wensen, altijd fijn maar ook wel ontroerend om te zien dat mensen nog aan je denken met pasen. Opa Derk en Fini, Oma Nicoline, Harry, Jochem en mama en Hans, heel erg bedankt voor de lieve filmpjes! Het was een mooie gedachten voor pasen. Aan het eind van de middag hebben we met een clubje Elise en Evi uitgezwaaid, die na een periode terug naar huis gingen. Tweede paasdag was een dag waarop Amber en ik samen met Lotte en Kevin samen boodschappen zijn wezen doen. Amber en ik wouden namelijk een paasontbijt organiseren met een paar mensen op de kleine patio. Na de boodschappen meteen de broodjes in de oven, waarna Amber samen met Sophie scrambled egg met bacon had gebakken. Alle spulletjes op tafel en samen met Sophie, Daan, Jennifer, Lotte, Amber, Sophie, Emily, Kiki en ik zelf een heerlijk en vooral gezellig paasontbijt gehad. Daarna meteen doorgereden naar Daaibooi, een mooi strandje bij Willibrordus, waar we de hele dag hebben lopen bakken. Aangezien ik een paar keer in slaap ben gevallen toch een beetje verbrand. Het mocht de pret niet drukken, de volgende dag was het rode vervangen voor een bruiner tintje. Die avond met z'n tweeën rode curry gegeten en aan de slag gegaan met m'n kamer schoon te maken. Na een frisse douche mijn schone bedje in gegaan om goed uitgerust deze werkweek in te gaan. Na mijn eerste dagje van deze week, kwam ik thuis en wilde Amber en ik onze bakjes met restjes opmaken. Nadat ik de bakjes in de oven had gegaan en op de magnetron stand had gezet kwam ik benden en rook ik toch iets wat niet goed was. Amber had de magnetron stand veranderd naar een warmere stand, dat konden onze plastic bakjes dus eigenlijk niet aan. Doordat ik Salsa die avond had, snel naar Sparkle gelopen voor een daghap, gelukkig konden wij er nog wel om lachen. Na het eten snel m'n spullen gepakt en samen met Bandy, Denise en Leon naar Salsa gelopen. We waren niet met veel koppels, waardoor we meerdere dingen konden behandelen. Zo heb ik gister nog een gedeelte van de Salsa geleerd. Een nieuwe move zoals de Butterfly en daarna nog de Bachata geleerd. Ik vind Salsa heel leuk omdat het echt iets is wat op de Antillen wordt gedaan. Zo neem ik straks een klein beetje Antillen mee naar huis. Aankomende week staat er voor vrijdag een BBQ van de Sanigrot op het programma, een shopsessie met Sasja en Cabana Beach Festival. Een leuk vooruitzicht dus hihi! Dit was even een iets uitgebreider verslag dan eerst, hihi!

Ayo, en tot zeer snel dushi's!

• 24 April 2014 - 07:22

Petra:

Hoi meiske,

Weer een leuk reisverslag. Als je terug bent, leer mij dan ook even die speciale Salsa pasjes??

Knuffel,

Petra