2 maanden verder - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Zoë Feith - WaarBenJij.nu 2 maanden verder - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Zoë Feith - WaarBenJij.nu

2 maanden verder

Blijf op de hoogte en volg Zoë

26 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Als eerste kan ik zeggen dat de tijd hier zo snel gaat, al twee maanden verblijf ik op dit mooie eiland waar elke dag weer een feestje is! De afgelopen twee weken waren twee hele leuke weken. Het gaat eigenlijk prima op stage. Ik heb het naar mijn zin en werk daarbij hard. Wanneer ik thuis kom kan ik ook echt zeggen dat ik best een beetje kapot ben, heel anders als mijn vorige stage.

De afgelopen twee weken vlogen zo snel voorbij. Zaterdag 22 maart was mijn eerste keer Zanzibar ,doordat ik eigenlijk steeds naar een ander strand ging i.p.v. naar de Happy Hour. De zaterdag begon met lekker ontbijten met Amber. Daarna een grote schoonmaak voor de hele keuken en badkamer en na een frisse douche samen met Sophie, Melody, Amber en Asha op naar Zanzibar. Eerst moest Amber nog het zwemmen met dolfijnen regelen waarna we naar Zanzi gereden zijn. Daar aangekomen meteen een duik genomen en een heerlijk dagje strand gehad. Doordat Emily nog iets van haar werk moest doen kwam zij later naar Zanzibar. Asha en Emily gingen nog eventjes wat eten en doordat ik hun gezelschap hield kwam ik er pas later achter dat ik de Happy Hour gemist had. Dat mocht de pret niet drukken want wij zouden Truckiepan gaan eten. Truckiepan is Antilliaanse eten dat je bij een wagentje kan afhalen. Het was niet helemaal duidelijk of ze open waren, maar nadat wij te horen kregen dat ze pas een uur later open gingen zijn wij doorgereden naar de Mc Donalds. Na een burger en een milkshake meteen naar huis. Thuis aangekomen kregen wij de vraag of wij zin hadden om mee naar het casino te gaan. Ik was nog nooit naar het Casino geweest en zodoende zijn Emily en ik samen met een deel van de groep naar het Casino gegaan. Na een paar keer meegekeken te hebben bij Black Jack en Roulette toch maar zelf een keertje meegedaan. Mijn keuze ging naar Black Jack en met aanwijzingen van Bas en Jeroen ben ik met minimale inzet (25 gulden) het spelletje gaan spelen. Ik denk dat de Casino toch iets minder voor mij is, ik speelde uiteindelijk quitte en voor mij was het toen wel mooi geweest. Na het casino nog eventjes met Asha naar Bermuda geweest en daarna mijn bedje maar opgezocht.

De zondag ging ik met een hele groep naar Blue Bay, wat de eerste keer was. Lekker in de zon gelegen en even bij kunnen slapen. Doordat Nathan nog niet bij Wet 'n Wild wat geweest, gingen Nathan, Kiki, Melody en ik eventjes een kijkje nemen bij Mambo. Het was alleen erg rustig en niet veel aan waardoor wij vroeg naar huis zijn gegaan.

De week brak weer aan en na twee en een half dagje werken kwam eindelijk het moment waar ik toch al een tijdje naar uit keek: Michelle kwam. Samen met Jamie ging ik Romy en Michelle ophalen bij Hato. Zo'n gek gevoel dat zij voor mij neus stond en dat ik haar ook daadwerkelijk kon knuffelen. Na veel geknuffel, en de vraag of zij mij misschien even wilde knijpen of het echt was, vond (en vind ik nog het nog steeds) zo leuk dat ze er is. Ik kan het echt heel goed vinden met de mensen hier, maar iets van thuis is soms zo fijn. Iemand die weet hoe je bent en iemand met wie je om de stomste dingen eigenlijk kan lachen. Dinsdag heb ik Michelle aan de mensen van de patio voorgesteld en zijn wij samen met Bas en Jim nog even een drankje gaan doen bij Miles. Een rustig avondje, waarna wij op woensdag avond voor Michelle haar eerste keer uit zijn gegaan in Cabana. Dit was heel gezellig omdat ook Amber haar vriend, Bas, en moeder er waren. Een grote club met mensen en een gezellige avond. Donderdag was Sasja jarig en samen met een hele groep zijn wij bij Pirate Bay gaan eten. Lekkere rode wijn, gezelligheid en heerlijk eten maakte het tot een leuke verjaardag voor Sas en een leuke avond. Vrijdag wilde Michelle en ik naar Bermuda gaan, maar veranderde onze plannen door naar het Casino te gaan. Zaterdagavond heerlijk ontbeten samen met Jennifer en Michelle, waarna Bas en Amber ons op kwamen halen om naar Spring Break te gaan. Spring Break is een festival dat bij Kokomo Beach werd georganiseerd. Wij gingen wat vroeger om de jongens van de patio aan te moedigen bij de voetbal wedstrijden en lekker te kunnen zonnen. Om tien uur s' avonds was het feestje afgelopen en gingen wij terug naar huis. s' Avonds was dan de eerste keer dat Michelle naar Bermuda ging. Wij bleven uiteindelijk niet lang, doordat de hele dag Spring Break ons toch een beetje veel was. Heerlijk slapen was de beste oplossing. Nadat Michelle en ik uitgeslapen hadden zijn wij samen met Jocelyn, Anouk, Marcha en Sasja naar Cas Abao gereden. Echt een gezellige dag met z'n zessen en een einde van een heel geslaagd weekend!

Maandag brak weer aan en het was weer tijd om naar stage te gaan. Na een productieve stage dag hebben Michelle en ik samen pannenkoeken gebakken. Ik vind het best lastig als ze straks naar huis gaat, omdat het juist zo gezellig is om even een vriendinnetje van thuis te hebben. Zometeen lekker uiteten en daarna op naar (hopelijk) een top avondje Cabana. Dit was het weer even over deze twee weken. Tot snel dushi's!